A projektről
Projektoldal
Termékek
Partnerszervezetek
Elérhetőségek
Csatlakozz
MIMR TV

  MIMR“Az Európai Unióban az analfabetizmust, - azaz a teljes írás- és olvasástudatlanságot – majdnem teljes mértékben felszámolták, azonban a funkcionális analfabetizmus  jelensége egyre jelentősebbé válik.” az Európai Parlament jelentése szerint az analfabetizmusról és a társadalmi kirekesztésről, 2002.


A funkcionális analfabetizmus jelentése a nem megfelelő olvasási, írási és számolási képesség,
amikor „a napi feladatok elvégzéséhez szükséges olvasási készség az alap szint alatt áll.” Az analfabetizmus szembeállítva a funkcionális analfabetizmussal szigorú értelemben véve azt jelenti, hogy az illető egyik nyelven sem képes arra, hogy egyszerű mondatokat olvasson vagy írjon.

Az OECD felmérése szerint a funkcionális analfabetizmus a 15 és 65 évesek között 80 millió embert
érint az EU-ban. Az Európai Munkaerő 2011-es felmérése megállapította, hogy az EU területén 73 millió aluliskolázott felnőtt él.

A funkcionális analfabetizmus csökkentésére javasolt intézkedések közül továbbra is az innovatív képzések alkalmazása a legjobb megoldás. Az információs és kommunikációs technológia alapú képzések megfelelő megoldást nyújtanak, és emellett csökkenthetik a digitális lemaradást is.

A „Music Is My Radar” projekt célja az, hogy egy távoktatási képzés kidolgozásával
fejlesszük a 15 és 65 év közötti funkcionális analfabéták alapvető és
transzverzális képességeit, akik lehetnek alkalmazotti viszonyban állók és munkanélküliek is.


 ERASMUS„A projekt az Európai Bizottság támogatásával jött létre. Ez a dokumentum a projekt partnerek nézeteit tükrözi. A Bizottság nem vonható felelősségre a dokumentumban használt információk tartalmáért.”

 

© 2015 Napra Forgó Nonprofit Közhasznú Kft.

Navigáció